Monday, September 17, 2012

Kisah Seram Federal Highway

sape pernah lalu jalan federal highway dari kl ke shah alam..?? melalui jalan motor..?? seram angker giler kan. aku tiap2 ari shift abes kol 1, 2 pagi dari sunway  balik ke pj memang lalu jalan tuh..hampir tiap2 hari kot.

so ari nih dah masuk minggu kedua aku balik malam. biasanya relek jek coz xde la jem sangat kat depan sunway tuh..susah jek nak menyelit.

tapi ari nih cam kelam kabut sket..banyak kes kene follow up..agak gampang sket perasaan aku time balik, ngan rushing lagi..so cam biasa aku amek lane motor menghala ke KL. biasanya aku plug in ear phone dengar era tak pon redfm kat enpon time bawak motor. tiba2 satu kawasan, terowong sebelom avon/hong leong punya bangunan lagu kesha (tik tok) dorang putar. ok la, aku hangguk-hangguk gak pale, layannnnn je..

sampai tgh2, lagu stop. aku ingat ade orang antar sms or call. tapi aku dengar orang menjerit kuat giler, bunyik nyaring tuh seriau je. perghh meremang segala bulu kat badan. aku ingat memang lagu kesha jenis jerit-jerit nih. aku buat derk je la. sampai kat depan sket.. lagu stop skali lagi..kali nih bukan jerit dah aku dengar, orang ngilai-ngilai kot. hawau giler aku time tuh.. aku terus tarik ear plug. tapi still dengar lagi orang ngilai..dekat jauh dekat jauh jek. cuak seyh...!!

sampai fly over sebelom armada hotal tuh..alah fly over time bebudak motor berteduh time ujan tuh. motor aku gelong. cam tayar pancit jek. aku dah agak expect dah coz kalo korang biasa lalu jalan motor condition agak gampang sket. bonggol situ bonggol sane. mau bocor motor. aku tarun jugak, bawak je. redha, sambil muka cuak. bunyi ngilai still ade lagi.. tapi dah agak jauh da la..aku bajet benda tuh dah blah dah kot. tetiba aku dengar tayar belakang aku bunyi sreeettt sreeeettt sreetttt sreetttt.. arghh sudah..pehal lak..!! terseret ranting kayu ke mende neh. tayar gelong, aku still bawak gak. usha kat cermin belakang. aku nampak kain mende tuh melayang-layang. rupenye2 die bergayut kat belakang ekor motor aku. biasanye time kita nak belok kita perasan belakang kan kalo tengok kat cermin. hah time tuh lah aku nampak kain buruk tengah bergayut kat ekor motor aku. pergh..aku dan tak keruan giler.. mata start berair.. bukan nanges dowh.. aku tak tau, laju je air mata aku kuar.. doa tak payah cakap la.. ayat kursi dah melalut dah kuar dari mulut aku.

mungkin die perasan aku sedar kot. makin kuat lak bunyik die.. ngilai-ngilai..sampaikat depan sket. aku teros lencong masuk jalan kete. baru la terasa ringan sket, aku still tak berani nak pandang cermin sisi, aku agak bende tuh cam takde da kot, sbb masih banyak kete lalu lalang. tapi sekse siot. terketaq-ketaq segala otot aku. boleh lak tayar aku jadik okeh balik.. balik singgah kat julia (kedai mamak kat bukit angkasa). tenangkan jiwa dan raga. malam sok tak tau lak camner.. hmmm

P/s: dah lama da aku tulis cerita nih, 1 bulan lepas aku kerje maxis lagi aku tulis, tapi terdampar kat dekstop tak ber post..sekadar menulis, berdasarkan imaginasi aku setiap kali aku lalu jalan nih balik kerje..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...