Saturday, May 14, 2011

sila gigit straw lepas minum kat mamak

sekadar gambar hiasan, tak ade kene mengena dengan cerita aku..

dua tiga hari lepas aku p minum kat mamak. tak perlu bagitahu nama kedai tapi dekat-dekat area serdang, seri kembangan. kedai makan okey, stendet kedai mamak macam-macam ada..

so macam biasa aku order teh o beng roti kosong dua. sekadar nak isi perut sebelum gerak p umah kazen aku. actually hubby kazen kuar, outstation so die mintak teman duk umah dia 2 3 hari. takut katanya. sebelum nih tak de ape-ape, tapi 2 3 hari sebelum tuh umah jiran dia kene masuk perompak. habis hilang semua barang, anak bini kene ikat. kompem trauma habis. that's why dia mintak aku teman jap.

so terpaksa la aku ulang -alik dari damansara-pj-seri kembangan hari-hari. ok nak cerita pasal mamak je. lepas balik kerja aku lepak mamak jap. minum-minum. sebelum nih tak pernah pun p mamak tuh. sebab memang banyak choice kat area situh. tapi ari tuh aku singgah jap kedai runcit sebelah kedai mamak nak beli topup. alang-alang dah parking motor baek punyerr... so landing je la kat situ.

kejap je tunggu, dalam 5 minit camtuh teh o beng sampai. baek punyer..!!

tapi yang big turn off nyer..kat ujung straw ade kesan gincu sket. tak de la penuh sekeliling muncung straw tapi sket je..dah macam lap sket ngan tisu...perghhhh..sengal giler..aku panggil balik mamak yang tak berapa reti cakap melayu tuh suruh tukar straw. boleh lak buat muka ketat je. gampang giler mamak..aku agak die recyle straw kot (agak je la, aku tak de bukti depan mata, so kang jatuh fitnah plak). tapi to think that such thing can occur, memang sah-sah aku mintak tukar. so korang lepas nih bawak je straw sendirik kalo p mamak..bukan boleh percaya sangat (bukan semua la) tak pun just order minuman panas, teh tarik ke or minuman dalam tin.

seyesly disgusting kot..agak-agak kalo korang guna straw yang lepas mamat-buncit-gigi-kuning-lepas-isap-rokok sedut kat muncung straw, tak ke macam ko kiss indirectly si mamak muncung berminyak tersebut...?hahaha men kongsi- kongsi plak..perghhh nikmat yang amat kot, romantik..hahaha


and cuba korang bayangkan plak mamak p recycle straw yang dah di gigit-gigit,  yang customer kikis taik gigi, cungkil cebisan ayam lekat celah gigi ke..and korang plak sedut straw tuh..hahahaha..muntah hijau dowh..!!

so nak elak benda nih..lepas nih bila order air gigit je straw..so tak leh dah mamaks nak receycle straw dah..huhu

p/s: bukan semua industry restoren mamak macam tuh, ada je yang ok..tapi tu la, sebab sebatang straw kene kiss habis semua mamak kene boikot...hohohoho

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...