Wednesday, February 2, 2011

selamat bercuti semua

hari ni aku dah start kemas-kemas bilek dah. packing ape yang patut, basuh baju yang dah bertimbun lam bakul tuh. fuhhh..penat siot..!! bukan nak tunjuk rajin, tapi malam nih aku start balik umah. cuti raya cina 2 hari, weekend 2 hari dan annual leave aku 2 hari. 6 hari cuti balik kampung. hahaha..semangat betol.

bukan ape, cuma aku sesak dok kat KL nih, kerja bagai nak rak, tapi duit ciput je dapat, tolak umah sewa, transport, bayar motor..dapat la aku 2 3 hengget nak sampai hujung bulan. and next month macam tu jugak. pedih dah perut aku dok makan meggi je ujung bulan. kali ni nak balik, nak melantak masakan mak aku yang mabeles tuh..haha

actually ada lagi sebab asal aku balik, bukan semata-mata nak kenyangkan perut je, bulan lepas atok aku meninggal, aku tak sempat nak balik sebab tengah kerja time tuh. tapi lepas la terkilan sebab 2 3 hari sebelom dia meninggal aku dah balik dah ziarah dia kat hospital. kesian aku tengok, terlantar macam tuh. memangg koma, tak sedar langsung. cuma tangan dia je yang gerak-gerak. doktor cakap tu refleksi dia, sebab ada darah beku dekat bahagian motor dan refleks kat otak dia. hampir nanges aku kat situ, ye la atok yang jaga aku time kecik-kecik dulu sekarang nih terlantar macam tuh. hati sapa tak pilu beb..!!

menurut mak aku dia start jatuh pengsan pada pukul 1 pagi. tapi mak cik aku sedar dia pengsan pukul 3 pagi. terus kol ambulan datang ambik. kene masuk ward. sejak dari tuh memang die tak sedar-sedar. doktor cakap dia ada masalah jantung dan strok mungkin. sebelom nih atok aku tak ada ape-ape masalah kesihatan langsung. elok je dok menyangkul kat kebun, tapi kebelakangan nih dia dah jarang pergi kebun. sakit lututkatanye..aku redha dengan pemergian dia, sempat cium tangan dan dahi sebelom aku berangkat ke KL hari tu.

hmmm..ape-ape pun aku berdoa semoga rohnya di cucuri rahmat..dan semoga di tempatkan dikalangan mereka yang soleh...amin..!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...