Friday, February 25, 2011

survivor 22 - episode 2

Security menjadi tema untuk episode 2 redemption island. Security Rob terhadap Matt selepas Rob lihat Matt shook hand with some of Zapetera’s member. Rob piker ada spark yang bakal mengancam kedudukan dia bila tiba merge kelak. Selain dari tuh security untuk ride along dengan dua orang contestant lama Rob dan Russel sehinggakan kebanyakan dari kedua-dua belah ahli memihak kepada mereka berdua sedangkan dah fully aware akan twist and trick move that they have under their sleeve.

Tapi untuk jaminan security mereka terpaksa go along with the flow yang majority pilih. Kind of play safe la. It’s good untuk sampai ke final mungkin menang macam Natalie dalam season 19, tapi no ones will remember dorang for their no tricky move. Untuk perbandingan dengan Sandra pada season 20, people will remember dia sebagai pemenang bukan sebab dia bakar topi Russel dan menang dua kali sole survivor (ye mungkin ada jugak) tapi bagi aku macam mana dia stand up for her own prinsip dan jugak move yang kadang-kadang tak menjadi.

Ok, security kat sini bila si Philip terpaksa shut his f mouth berkenaan dengan plan yang disampaikan oleh Rob. Phillip yang kita kenal pada episode yang petama seorang yang intimidate dengan dia punya plan dan “kebolehan” membaca sifar orang base on experience dalam “FBI”.
Berbalik kepada Matt, sikap paranoid dan insecurity Rob aku rasa one day akan memakan diri sendiri. Sebab most of the time former contestant (Rob and Russel) terlampau berlagak dengan pengalaman dan tittle yang dorang perolehi.
“wheter you with me or against me”- Russel

Famous quote dari Russell, untuk menunjukan keegoaan dan juga kesombingna dia. Sama-sama lah kita saksikan sampai week keberapa 2 orang former contestant nih boleh bertahan. By the way, aku suka Matt dan tak sabar untuk dia kick ass si Rob, walaupun sedih untuk tidak memihak kepada Francesca.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...