Sunday, April 3, 2011

Bersabarlah Sahabat

banyak sangat nikmat Allah untuk kita syukuri

tak perlu nak jeles, cemburu dan sebagainya. Allah dah tetapkan bahagian masing-masing. mungkin kita nampak seseorang punyai sesuatu yang best yang selalu kita impikan. tapi benda tu mungkin tak elok untuk kita. Allah maha mengetahui. so tak perlu merungut dan jeles dengan orang lain. just live your life.

hidup tak selalu cerah, tak selalu jugak mendung, hujan dan ribut. itu lah ujian nak test setakat mane powernye ketakwaan kita. dan Allah tak kan uji hambanya melebihi apa yang mampu. kalau kita pikir ujian tu cukup berat untuk kita tanggung.. aku sarankan bersyukurlah, sebab Allah have high expectation kat kita, sebab tu Allah bagi ujian yang berat. Dia tahu kita boleh tanggung, dia tahu kita cukup sabar dan kuat untuk semua tuh cuma syaitan je asyik dok bisik kat telinga kita  bagi tau yang benda tuh terlampau berat, dan tak mampu kita tanggung, syaitan bisikkan yang Allah terlalu kejam untuk bagi ujian seberat tuh terhadap hambanya ..lantas buat kita hilang pedoman, marah-marah dan tak nampak akan nikmat Allah.

walau sekali pun itu bala yang ditimpa atas kita, syukur lah jugak..sebab Allah masih sayang kita, Allah bagi kita bayar cash dekat dunia, sebab Allah tak nak akibat dosa dan kejahatan yang kita buat dulu, di akhirat akan di balas lagi teruk. percayalah balasan di akhirat beratus-ratus lagi teruk dari di dunia. bersyukur. mohonlah kepada Allah, diharapkan bala yang datang tuh adalah sebagai pencuci dosa dan pemhapus segala kecelaan kita dulu. setiap perbuatan baik dan buruk di dunia akan dihisab dan akan dihitung.

jadi, bersyukurlah dengan nikmat Allah. tabah dan sabar, insyaAllah ada hasilnya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...