Saturday, April 30, 2011

All The Best


pernah tak korang menyesal dalam idup. pernah tak korang piker yang " if i can turn back time, i'll do this and i'll do that so i won't end up here or like this"

sure pernah kan, aku pun berkali-kali mengeluh bila aku perasan jalan hidup aku pilih adalah jalan salah yang bagi effect untuk keseluruhan idup aku sekarang nih. tapi bila piker balik, ape guna aku mengeluh? sebab jalan tuh dah di tetapkan kepada aku untuk mengharunginya. dah tertulis. bukan nak menyalahkan takdir, tapi sekadar membuang perkataan "kalau" yang sering di gunakan oleh kita. seingat-ingat aku terlalu banyak perkataan "kalau" membuka jalan untuk syaitan masuk.

  • kalo di fikirkan sebanyak mana aku benci jalan tuh, sebanyak tu jugak aku suka. banyak pengalaman yang dah aku kutip.

  • aku takkan pernah resent lagi dengan ape yang berlaku, sebab banyak hikmat yang aku kutip walaupun kadang-kadang kecil.

  • setiap perkara itu tak sia-sia dan ada sebab untuk ianya berlaku.

  • dan kenapa kita jatuh..?? sebab kita akan belajar untuk bangun.

  • sebaik-baik ubat untuk kecewa ialah redha. dan sebaik-baik jalan adalah usaha.

  • sebesar mana keluhan menimpa, aku tahu aku kuat untuk pikul dan terus berdiri..

so untuk kamu dan aku, jangan mengeluh..!! teruskan usaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...