Saturday, March 19, 2011

Bear Grylls kat Malaysia

adess di hujung minggu ni aku memang bosan giler. try nak tulis entry, tapi terus delete. idea dah ada tapi tak terukir melalui tulisan. tadi aku nak buat entry pasal bear grylls kat malaysia dan awek sore hot kat bangi.. entah bila baca balik, ayat tergedik-gedik macam budak tak cukup umo plak..hahaha. terus aku tekan backspace laju-laju. at last sepanjang hari ni aku just blogwalking je. sungguh tak ade kerja...

ok la sedikit sebanyak pasal bear grylls nih..korang tau kan dia ni host man vs wild kat discovery channel. latest episode 2 3 hari lepas set kat sabah, pulau ape aku tak ingat. tak de la adventure macam episode yang lepas-lepas dia buat. sebab yang ni dia buat kat sebuah "un-habitant" pulau. so lebih kepada how to survive kalau tersadar kat pulau dan bukan nak carik jalan keluar or to find a civilized kawasan macam episode sebelum-sebelum nih.

tapi entah camner aku rase episode ni lagi lama kalau nak compare dengan episode sebelum nih.. bear ade ajar camner nak survive carik makanan macam biasa. dalam episode nih Bear goes fire fishing guna spear yang dia buat sendiri dan jugak dia buat trap bingkas. hahahha..yang trap nih memang menggamit memori sungguh. sape budak kampung memang familiar dengan benda nih. aku sendiri jaman kecik-kecik dulu selalu guna jerat nih nak bingkas burung..tapi yang simple sket la, tak de guna tali-tali panjang yang dia guna tuh dan memang aku punye tak pernah dapat ape-ape pun..haha.. dan bear dapat tangkap sekor babi utan, sempat lagi dia buat daging salai macam beef jerky..


 gambar ni bukan kat malaysia nih, tapi tiap-tiap episode excited nak tgk ape yang dia makan..

yang aku perasan pulau ni dia punya view memang cantik kot..dan first time aku gigh donlot sehari lebih semata-mata nak tengok episode nih.

p/s: kalau rajin aku update pasal awek sore hot..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...