Thursday, March 10, 2011

belasungkawa kawan

tepat 6.48 petang tadi member rapat aku call, masa tu aku dalam bas rapidkl nak balik rumah lepas kerja. keadaan dalam bas, macam biasa bising dengan radio, budak-budak sekolah baru balik. so aku bagitau member aku, hantar sms je..aku tak boleh dengar bising sangat. tak lame lepas tu 1 sms sampai..bagitahu salah sorang dari kawan dia meninggal dan sekarang jenazah dalam perjalanan untuk bawak balik ke kampung di kelantan.

saudara ab.aiman. bukan rapat sangat dengan aku pun. kitorang sembang pun 2 kali je..masa dalam lift kat menara dan juga masa beratur amek nasi dekat cafe. tapi somehow pemergian dia aku terasa sangat. tak tahu macam mana, mungkin sebab pemergian dia terlalu tragis dan terlalu cepat, buat aku tersentak dan sedar yang hidup ni cuma sementara, hanya pinjaman. bila Dia hendak kita kembali, maka kembali la kita pada-Nya. mungkin juga dia familiar face yang sering aku terserempak dekat floor sebab itu terasa kehilangan.

aiman, masa hayatnya dikatakan seorang yang menyenangkan, seorang kawan yang sedia membantu, mendengar, dan berkongsi segala masalah kawan-kawan. aku tak ada pengalaman best dengan arwah nak di kongsi , mahupun cerita-cerita dari first-hand tapi sepanjang 2 3 patah perkataan dalam perbualan kitorang jelas, dia seorang yang orang kelate cakap "kecek anjur" maknanya sopan dan menghormati orang. bukan aku nak exaggerate dan puji melambung orang dah tak ada..tapi itu hakikat berdasarkan perkenalan selama 2 3 minit..mungkin itu tak cukup untuk menilai keseluruhan, tapi first impression yang dia bagi kat aku cukup perfect sebagai kawan.

belasungkawa kawan..!! semoga roh mu tenang dan di tempatkan di kalangan orang yang soleh. Al-Fatihah..!

tulisan lanjut dari blog rakan bekas sekerja arwah (eir-yannie) dan sisipan the malaymail online (berita)


entah la aku sekarang ni. cukupkah bekalan untuk aku bawa bila menghadap Dia nanti. apa aku nak cakap bila aku jumpa Dia kelak sedangkan masa hidup aku penuhi dengan benda yang sia-sia dan selalu alpa akan perintah-Nya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...