Tuesday, March 8, 2011

challengeeeeee..!!!!

first time hari ni kena maki..sebelum ni memang aku dah biasa dapat challenging customer, yang fussy, yang sindir kaw-kaw, yang degil nak mampos, yang bengap kurang pandai pun ada. tapi hari ni lain beb, bila IVR sebut je "BI"..aku dah terasa aura tak best dah.

habis verify, time mintak nama caller tuh dah dapat agak dah cara dia jawab. lepas habis verify sumer dia dah start high pitch da, dan tak semena-mena kuar "you so stupid". aku yang tak biasa kene marah mengeletar nervous plus geram dah. ye la beb sapa tak marah kalo orang panggil ko bodoh la ape la kan. sedangkan bukan salah aku pon..kejadahnye...!!! mungkin bagi sesetengah korang alah benda ni biasa je kan..tapi aku lain beb..aku memang tak boleh orang marah aku, especially kalo bukan salah aku..rasa nak terajang dan tengking balik je..nasib baik tu mata pencarian aku..huhu (sedey kan)

so probe punya probe problem dia..alahai salah dia gak..silap buat payment kat akaun lain la plak..so akaun yang ssatu lagi tak berbayar, dan dah kene suspend dah..kan sapa suruh tak check betol-betol. memang mamat nih tak nak ngaku salah dia, bila aku tanya bayar kat mana dia cakap bayar kat kedai ***, so aku piker mungkin orang kat kedai tu salah kot..at last, lepas aku setuju nak transfer amout dan reactivate, baru la dia slow down lil bit..dan terkantoi dia buat payment online..hah!! sape salah skang nih..

memang pihak kami pon ada salah jugak, tak hantar bil untuk akaun kedua..(yang ni memang, banyak kes kot cust komplen, sakit lak ati aku). so dia ada masalah sket untuk buat pembayaran..part yang best sekali, lepas aku dah buat report, bagi advice dan no report sekali..boleh plak pak cik nih cakap "terima kasih banyak-banyak farhan, terima la ek..terima kasih" (opkos in english la..hahaha) kalo department yang satu lagi tuh, kompem muka dah masuk front page system. ops..!!

apa-apa pun customer macam ni la yang really test our boundry, yang buat aku tak nak give up dalam hidup dan buat aku percaya akan kebolehan diri sendiri..ok, setakat ni..adios..!!!


btw, jomlayan beberapa lagi pic menarik untuk kegelakan bersama..haha

modifikasi yang di pikerkan kretif dan berguna..


bagus pak cik nih..caring terhadap bini dia..hahaha..

ape gune member kalo tak tolong kan..haha.


hahaha..kretif giler kan...
pilihan terbaik untuk penyelsaian asterok yang jem time ujan..hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...