Saturday, March 12, 2011

Sehijau Warna Daun



ye aku masih lagi hijau..sebenarnya kalau ikutkan detik kali pertama aku menaip menulis ke alam blogger mungkin dah hampir 3-4 tahun lepas. bermula dengan entry pendek dekat friendster-blog aku berpindah masuk blogspot, dengan bermacam nama, url dan berpuluh-puluh entry aku buat. tapi aku masih lagi sehijau daun..pucuk-pucuk muda yang tumbuh mencari sinaran mentari..hahahaha..bernuansa dengan emosi dan sedikit melodramatik di petang yang sejuk dingin ini..

aku lihat dunia blog makin berkembang, menjadi medium untuk pelbagai tujuan..cerita peribadi, menjual beli, review movie, medium mencari rezeki sampingan dan melepas geram amarah. dulu aku menconteng di blogspot untuk suka-suki, untuk mencatit ilham tanpa peduli perkongsian. dulu tak pikir pon pasal promosi, sebab kebanyakan entry adalah personal, segan nak kongsi dengan orang..haha

sekarang nih bila terjah blog orang, rasa makin kerdil, tak ubah macam togeh dengan pokok pisang..adesss..maju kedepan la dorang nih..follower beribu-ribu..trafic kencang mencanak beb..semangat berkobar-kobar nak menulis..biar pon nak jadi macam dorang agak mustahil..hmm..tak pe teruskan hidup..at least ada tujuan untuk terus berusaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...